Zo verkoop je 4 producten in 1 lancering
Benut alle kansen van je lancering
Lanceren … de meeste ondernemers ontkomen er niet aan. Want of je nu een nieuw product op de markt brengt of een nieuwe ronde wilt starten van jouw online programma, veel mensen enthousiast hiervoor maken is een must. En dat is wat je doet in een lancering.
Hierbij organiseer je iets groots waar veel mensen op af komen. Tijdens dit event open je de verkoop van jouw product. Dit kan een echt event zijn, maar ook bijvoorbeeld een challenge, een webinar-reeks, een 3-delige videoserie, een summit… Er is van alles mogelijk.
Nu organiseer je deze lancering vaak om 1 specifiek product te verkopen, maar wist je dat het hierbij niet hoeft te stoppen? Dat het heel goed mogelijk is om tijdens zo’n lancering verschillende producten te verkopen? En je de lancering dus een stuk winstgevender kan maken? Hoe je dat doet, vertel ik je graag in deze blog.
1) Laaggeprijsd product
Zodra mensen mee willen doen aan jouw lancering, is het nodig dat ze zich aanmelden. Hiervoor wordt meestal een aanmeldpagina op je website gebruikt. Zorg ervoor dat er na de aanmelding een bevestigingspagina verschijnt. Hier bevestig je de aanmelding EN doe je meteen een aanbod voor een klein, laaggeprijsd product. Hiermee kan de klant alvast aan de slag in de tijd voordat de lanceringsactiviteit begint. Zo bied ik vaak mijn online workshop ‘Hoe verdien je zo snel mogelijk geld?’ aan. Zo kunnen ze al meteen aan de slag en kunnen ze al geld verdiend hebben voordat mijn echte lancering begint. Grote voordeel hiervan is dat klanten die al iets gekocht hebben en daar tevreden over zijn meer geneigd zijn om later nogmaals bij jou te kopen. En je kunt het geld wat je met dit kleine product verdient gebruiken als extra advertentiebudget zodat je nog veel meer mensen kunt vertellen over jouw komende lancering.
2) Het product waarvoor je lanceert
Vervolgens doe je jouw lanceringsactiviteit en aan het einde hiervan gaan de deuren open naar jouw product. Voor een beperkte periode kunnen ze deze dan met een mooie aanbieding aanschaffen. Dit is het product waar je als het goed is het meeste mee verdient. En terecht, want hiervoor heb je deze hele lancering opgezet. Zelf verkoop ik meestal mijn Money Club. Zo kunnen we na de lancering weer met een grote groep ondernemers tegelijk starten. Maar dit betekent niet dat wanneer iemand dit product niet koopt alles verloren is. Nee … je hebt nu nog 2 verkoopkansen.
3) Downsell product
Zodra de periode waarin ze jouw lanceringsproduct kunnen aanschaffen is afgelopen kom je in de volgende fase van jouw lancering. Want misschien was dit grote product net nog een stap te ver voor jouw deelnemer, maar is deze wel erg enthousiast over jou en jouw product. Om ze alsnog klant te maken en ze warm te houden om op een later moment alsnog jouw lanceringsproduct te kopen bied je nu een downsell product aan. Dit is een kleiner (en dus goedkoper) product. Hiermee kan de klant al resultaat behalen zonder dat ze meteen een grote investering hoeven te doen. Zo bied ik meestal mijn online masterclass ‘Maak Jouw Winstgevende Plan’ aan. Hiermee kan de klant al gericht aan de slag met het winstgevender maken van haar bedrijf en hoeft ze een stuk minder tijd en geld te investeren dan voor mijn Money Club. Wil ze later alsnog haar hele bedrijf winstgevend neerzetten dan kan ze altijd nog overstappen naar de Money Club en krijgt ze haar investering voor de masterclass terug.
Koopt jouw deelnemer ook jouw downsell product niet? Dan is het nog steeds niet klaar.
4) VIP-product
Het is je misschien opgevallen dat er een aantal deelnemers waren in jouw lancering die een perfecte klant voor jou zijn, alleen niet voor het product dat je hebt aangeboden. Zo heb ik tijdens een lancering altijd een aantal deelnemers die al een groot bedrijf hebben en toe zijn aan een volgende groeistap. Hiervoor heb ik een ander programma en dat is Money Mastery. Na afloop van mijn lancering neem ik daarom 1-op-1 contact met deze onderneemsters op en vraag ze of ik ze interesse hebben in Money Mastery. Op die manier verkoop ik ook dit product. Jij kunt dit ook doen met eventuele andere producten die jij ook nog verkoopt. Zo kun je in de nasleep van jouw lancering ook nog andere producten verkopen.
Alle deelnemers van jouw lancering die uiteindelijk niks kopen, blijven natuurlijk op jouw mailinglijst en deze blijf je waardevolle content sturen. Wie weet gaan zij op een later moment nog tot verkoop over.
Ik wens je heel veel succes met jouw komende lancering. Mocht je hulp nodig hebben met het zo winstgevend mogelijk neerzetten van jouw lancering, neem dan vooral contact met mij op. Ik help je hier graag mee.