Moet je harder werken bij een duurder product?
Moet je harder werken bij een duurder product?
Vandaag wil ik het hebben over een onderwerp waar ik veel van mijn klanten mee zie worstelen. Ze willen hogere prijzen vragen, dat is eigenlijk ook nodig willen ze ooit hun omzetdoel halen, maar…ze hebben het nu al zo druk. Hun agenda zit vol. Ze hebben helemaal geen tijd om nog veel meer beschikbaar te zijn.
En willen ze een duurder product verkopen dan is die beschikbaarheid wel nodig. Want tijd=geld. En klanten zijn bereid een hogere prijs te betalen als ze daardoor meer tijd met jou krijgen.
Omdat ze dit geloven, durven ze geen duurdere producten te ontwikkelen en blijven ze vast zitten in hun huidige situatie. Superzonde!
En weet je…..tijd = geld is helemaal niet altijd waar.
Stel jij bied nu een training aan voor starters op jouw gebied. Dat kan zijn voor startende ondernemers zoals bij mij, maar ook voor mensen die een gezonde lifestyle willen ontwikkelen of die willen leren fotograferen…..maar net wat jouw expertise is.
De starterstraining is vaak niet het duurste product dat je hebt. Maar….deze klanten hebben meestal best veel hulp van jou nodig. Ze stellen veel vragen en je moet ze alle praktische kennis nog leren.
Bied je naast de starterstraining ook een gevorderden training aan, dan zal je zien dat zij niet persé meer tijd nodig hebben. Ze hebben al een bepaalde basis, je hoeft ze niet alles meer uit te leggen.
Om door te groeien naar het volgende level hebben ze andere kennis nodig en gaat het ook om mindset werk en daar hebben ze zelf tijd voor nodig. Jij moet ze prikkelen en er moet toegang zijn tot jou, wanneer ze daar behoefte aan hebben. Maar dit hoeft niet meer tijd te kosten. Wel moet jouw coaching op een hoger niveau zijn en daarom betalen ze meer.
Zo zie je maar, het gaat niet altijd om tijd. Je kunt dus rustig een hoger geprijsd product ontwikkelen zonder zelf in de problemen te komen met je agenda.
Voel je al de mogelijkheden die dit schept? Opeens kun je wel meer verdienen zonder harder te hoeven werken.
Natuurlijk moet jij het wel aankunnen om op een hoger niveau kennis over te brengen en te coachen, maar als jij dit kan dan is een volle agenda geen enkele belemmering. Jij kunt rustig een duurder programma ontwikkelen. En wie weet creëer je juist ruimte in je agenda omdat je meer de switch maakt naar hoger geprijsde producten en dan heb je dus minder klanten nodig om jouw doelen te behalen.
Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het ontwikkelen van een duurder product? Neem dan vooral contact met mij op, ik help je hier graag bij.