Nog 5 manieren om te verkopen tussen lanceringen
Zo blijf je actief tussen lanceringen
In de vlog van vorige week heb ik 5 manieren met je gedeeld waarmee je kunt verkopen tussen lanceringen door. Heel handig om te weten als ondernemer, want als je alleen afhankelijk bent van lanceringen heb je grote pieken en dalen in jouw inkomen. Dan heb je ook meteen een probleem wanneer een lancering tegenvalt. Een goed en stabiel inkomen hebben als ondernemer is fijn, want het maakt dat je zonder zorgen kunt investeren in zaken als personeel of een eigen pand. Dit bereik je door ook tussen jouw lanceringen te verkopen. Maar hoe doe je dit nou zonder dat je je lijst overvoert en mensen zich uitschrijven? In de blog van vandaag geef ik je hiervoor nog 5 extra manieren.
1) Affiliate
Affiliate is het perfecte verdienmodel om tussen lanceringen te verkopen. Hierbij krijg je namelijk betaald voor het aanbrengen van klanten bij iemand anders. Je verkoopt dus niet je eigen product, maar verdient geld door het doorsturen van jouw leads naar iemand anders. Zorg er wel voor dat het product dat jij promoot aansluit op wat jij aanbiedt zodat het voor jouw volgers logisch voelt om dit product erbij te kopen. Je wilt natuurlijk niet dat jouw volgers overstappen naar de concurrent.
Daarnaast kun je affiliates ook inzetten voor je eigen product. Laat anderen jouw product promoten en verkopen. Zo kun je ook tussen jouw lanceringen in jouw product verkopen zonder dat jij jouw eigen mailinglijst hiervoor hoeft te benaderen.
2) Break-even product
Een goede ondernemer bouwt altijd aan haar bereik. Want hoe meer mensen weten dat jij bestaat, hoe meer klanten jij uiteindelijk kunt krijgen. Zorg er dus voor dat je op elk moment een waardevolle weggever hebt die mensen kunnen aanvragen op jouw website. Op de bedankpagina van deze weggever kun je vervolgens een klein product aanbieden. Zo krijgt de klant alvast een klein proefje van hoe het is om met jou te werken en kun jij blijven verdienen.
3) Webinars
Doe naast je grote lancering elke maand een webinar. Dit zorgt ervoor dat de mensen die in de tussentijd op jouw mailinglijst zijn gekomen of die nu klaar zijn om een stap te zetten meteen geholpen kunnen worden. Dit is een marketingmethode die ik ook elke maand gebruik en die zorgt elke maand weer voor nieuwe klanten.
4) Pilot
Stuur een email naar je lijst dat je op zoek bent naar een bepaal soort klant voor een pilot. Er zijn altijd klanten die het fijn vinden om met een pilot mee te doen. Het geeft ze de kans om voor een lager bedrag in te stappen en om actief mee te mogen denken. Ze krijgen dus meer 1-op-1 tijd voor een lager bedrag. Zo heb ik een tijd geleden een mail gestuurd over een pilot voor mijn vernieuwde Money Mastery traject en dit leverde meteen 5 nieuwe klanten op.
5) Funnel
Creëer een funnel na een gratis weggever. Hierbij stuur je nadat ze jouw weggever hebben ontvangen nog een aantal mails met waardevolle informatie. Aan het eind van de funnel bied je dan een product aan wat ze meteen kunnen kopen. Mocht je een duurder product hebben dan kun je ook een gratis sessie aanbieden waarin je vervolgens jouw aanbod doet.
Zo zie je dat er naast grote lanceringen nog heel veel mogelijkheden zijn om jouw product te verkopen. Dus blijf in beweging en wees creatief. Zo kun je elke maand lekker verdienen. En kun je wel wat hulp gebruiken bij het inrichten van jouw aanbod op zo’n manier dat je op elk moment kunt verdienen en dus een stuk meer winst behaalt met jouw bedrijf? Neem dan vooral even contact met mij op, want ik help je hier graag bij.