5 manieren om te verkopen tussen lanceringen

Zit niet stil tussen lanceringen

Als dienstverlener met online programma’s of groepstrajecten gebruik je vaak lanceringen om je product te verkopen. Dit doe je vaak maar 2 of 3 keer per jaar want zo’n lancering is een boel werk. Om een goed inkomen te hebben is het wel zo fijn dat je tussen deze lanceringen ook kunt verkopen. Maar hoe doe je dit nou zonder dat je je lijst overvoert en mensen zich uitschrijven? In de vlog van vandaag geef ik je hiervoor 5 manieren.

 

1) Social Selling

Doe alleen een aanbod op social media. Dus niet ook via e-mail naar je mailinglijst. Dit kan heel laagdrempelig zijn, bijvoorbeeld dat je denkt over het maken van een aanbod en vraagt aan volgers om je een DM te sturen als ze interesse hebben. Vanuit die DM’s kom je in gesprek en doe je ze een aanbod.

 

2) PS Promo

Aan het einde van je nieuwsbrief zet je een PS. Het blijkt dat de PS onder een mailing na de titel het meest gelezen wordt. Maak hier dus gebruik van. Je kunt in de PS verwijzen naar iets wat je gratis aanbiedt, maar waarom zou je hier niet ook verwijzen naar jouw betaalde producten? Zodra je een waardevolle nieuwsbrief hebt geschreven wil de lezer misschien wel meteen een vervolgstap zetten en dat kunnen ze dan meteen doen.

 

3) Mini-launch

Tussen lanceringen door kun je natuurlijk nog steeds kleinere events organiseren. Zoals bijvoorbeeld een losse workshop. Alleen de mensen die hierbij aanwezig zijn krijgen het aanbod. Dit zorgt ervoor dat de mensen die klaar zijn om een stap te zetten deze meteen kunnen zetten en ze niet hoeven te wachten totdat je weer een lancering hebt. En zo blijf je ook in de maanden waarin je niet lanceert goed verdienen.

 

4) Videopromo

Je stuurt een video naar je lijst. Alleen degene die hierop klikken en de video bekijken krijgen een aanbod. Omdat de aanbieding alleen gaat naar degenen die op de link klikken, bereik je alleen mensen die ervoor open staan en vermoei je je lijst niet.

 

5) 9 word email

Je stuurt waarschijnlijk al regelmatig een nieuwsbrief naar jouw mailinglijst met inspiratie. Maar 1 of 2x per jaar is het slim ook eens een hele korte mail te sturen: de 9 word email. Dit ziet eruit als een gewone mail en niet als een mooie opgemaakte nieuwsbrief. Hierdoor voelt de lezer zich meer aangesproken en zal sneller reageren. Onderwerp is de naam van de ontvanger, dus bijvoorbeeld: Hilde.

En de tekst is: Wil je nog steeds …? Op de puntjes zet je wat je aanbiedt. Vraag ze dan contact op te nemen omdat je iets gaafs hebt. Dat is alles. Je zult zien dat je hiermee altijd een paar hot leads uit je mailingslijst haalt.

Zo zie je dat er tussen lanceringen door best een boel mogelijk is en dat je dus goed kunt blijven verdienen. Sterker nog … tijdens het maken van deze vlog schoten me nog een aantal marketingtechnieken te binnen. Dus zorg ervoor dat je de vlog van volgende week ook bekijkt, want daarin deel ik nog 5 manieren om geld te verdienen tussen jouw lanceringen.

Anderen bekeken ook

Vlog: Nog 5 manieren om te verkopen tussen lanceringen
Vlog: Zo verkoop je 4 producten in 1 lancering
Vlog: Doe dit en verdien meer aan 1 klant
Is dit ook interessant voor je business buddy's? Deel het dan eenvoudig via onderstaande knoppen!
Loading...